Výkřiky, vztekání, pláč i chvíle zarytého ticha na denním pořádku...

Možná jste si vyslechli podezření na ADHD, PAS (autismus)...

Ale nemusí to tak být...

Možná vám tím chce vaše dítě říct: 

MAMI, TATI, VNÍMÁM JINAK!

Představte si, že najednou svému dítěti lépe rozumíte..

NAJEDNOU JE VÁM JASNÉ ...

  • ..proč neposedí v klidu a válí se hlavou dolů v nemožných pozicích..
  • ..proč se vzteká, když jste mu snad ve všem vyhověli..
  • ..co mu vadí na oblékání, při jídle - pokud vůbec jí...
  • ..proč se schovává do skříně, vyhledává malé prostory, kam se snad ani nedá vlézt ..

Za pár let se těmto situacím třeba zasmějeme 🙂

Teď ale přemýšlíte, jestli to přejde samo nebo jestli zajít za odborníky, specialisty, kteří sdělí podezření na nějakou diagnózu - ADHD, porucha autistického spektra, vývojová dysfázie nebo jiné dys.. Ale kdoví.. třeba to tak ani nemusí být... Možná už i vyjádření lékařů či psychologa máte a přesto stále nevíte, proč některé tyto věci vaše dítě dělá.

MNOHO Z NÁS TO ZAŽILO...

  • Toto jsem já, když mi bylo 7 let. A stejně to vypadalo i roky předtím - ve školce i doma.
nechuť k jídlu od dětství
  • Rodiče se snažili ze všech sil - po dobrém i po zlém. Chtěli pro mě to nejlepší, abych dobře rostla.
  • Neuměla jsem jim vysvětlit, že ta kolínka jsou moc kluzká a rajská moc mazlavá, a že to nedělám na truc
  • Nebylo tehdy dost informací o smyslové přecitlivělosti, ani teď jich příliš není... Nejčastěji zaznívá, že z toho vyroste 🙁
  • Vyrostla jsem.. Ale nebylo by to lepší bez těch slz a starostí?

Také dostáváte mnoho dobře míněných rad a doporučení, jak své dítě lépe vychovávat?

  • "..jestli není trošku rozmazlený/á.." Chce to pevnější ruku a nastavit hranice!
  • ..výchova přirozenými důsledky..
  • ...cukr a bič funguje vždycky!

Fungují také, ale ne v případě, kdy mozek ještě nemá vytvořená všechna potřebná synaptická spojení pro zpracování smyslových podnětů. Jinými slovy, když dítěti některé zvuky, materiály a další působí stres. Nebo když mu naopak některé smyslové podněty chybí.

V těchto případech nepomáhá domluva ani zvýšený hlas, ale pochopení a doplnění toho, co jeho mozek a tělo pro vývoj potřebují. 

Když dítěti poskytneme:

  • empatii, porozumění a vcítění a naučíme se pozorovat, co nám jeho tělo říká a co potřebuje
  • dostatek příležitostí a smyslových podnětů, které jsou pro jeho další vývoj důležité
  • oporu v podobě informovaného rodiče, který se nemusí zoufale chytat každé rady a nevhodně vysloveného podezření na všemožné diagnózy

Vaše dítě bude méně stresované, v mnohých situacích se zklidní stejně tak i vy, což se často viditelně projeví na úbytku vzteku, vzdoru i jeho celkovém vývoji a učení.

Když připravíme vhodné pomůcky a prostředí, dáme lepší šanci mozku, aby si vytvořil pevná synaptická spojení v oblasti propriocepce (vnímání těla), vestibulárního systému (vnímání rovnováhy), senzomotoriky (koordinace ruka-tělo-oko) a mohl pokračovat v rozvoji dalších schopností a dovedností - např. řečových center, komunikace, porozumění ad.. 

A přesně o tom je videokurz "Mami, tati, vnímám jinak!"

S ČÍM VÁM TEDY MOHU POMOCI?

Pojďme změnit nahlížení na naše "jiné děti". Udělejme je šťastnými a nás klidnými.

Zjistěte, kdy má smysl na děti mluvit, a kdy je radši nechat být.

  • Jak účinné je zapojit smysly a proč to funguje, když všechno jiné selhává
  • Jak marné je někomu něco vysvětlovat, když vázne porozumění a netušíme, co se v dětech odehrává
  • Jak velký vliv má na naše chování zpracování smyslových podnětů a toho, co se děje kolem nás.
  • Jak rozdílně vnímá náš rodičovský, dospělý mozek a mozek dítěte, které je citlivější i na nepatrné změny.
  • Objevíte další metody pro práci s "jinými" dětmi i pro sebe 🙂
  • A především ... jde to i zábavně!

CO ODE MĚ MŮŽETE ČEKAT?

  • Dlouholeté zkušenosti s využitím smyslových podnětů ve snoezelenu při práci s dětmi
  • Lektorské dovednosti z kurzů pro rodiče, akreditovaného vzdělávání pro pedagogy i inspirace ze stáží v zahraničí
  • Roky kurzů živých i online, plné pomůcek, praktických ukázek a videí, propojené s poznatky neurovědy
  • Ochotu odpovídat na vaše dotazy, hledat možnosti a sdílet zkušenosti
  • Radost z toho, co dělám 🙂

Mgr. Dagmar Mega

Zakladatelka rodinného centra, lektorka, koučka, konzultantka

Dagmar Mega snoezelen lektorka

CO V KURZU NAJDETE?

Videoukázky z dokumentů a fotografie ze života se srozumitelným výkladem. Cízí a odborné termíny, které používají specialisté, vysvětluji jednoduše na příkladech, takže všechno dává smysl. Uvádím spoustu praktických tipů, takže si můžete vybrat, zpříjemnit náročné chvíle svému dítěti a pomoci mu v jeho rozvoji.

Žádný stres se shlédnutím!

Kurz je ze záznamu, můžete ho sledovat po částech, vracet se k jednotlivým pasážím, jak je libo. K dispozici jej máte celých 6 měsíců.

Obsahem je:

Celkem 6 lekcí celkem v rozsahu více než 4 hod, v každé je prezentace s výklademvideoukázkami, praktickými tipy a návody, které vám pomohou zvládat každodenní situace s dětmi:

  • Smyslové vnímání a stres - jak poznat "zlobení" od obranné stresové reakce, a jak (ne)komunikovat (60 min.)
  • Co je smyslová přecitlivělost - hypersenzitivita, co je snížená vnímavost - hyposenzitivita - a jak se projevují (40 min.)
  • Když mozku smyslové podněty chybí aneb smyslová deprivace - co to znamená a co se v nás odehrává a jak dětem pomoci (20 min.)
  • Každodenní situace - oblékání - proč musí mít právě toto jedno tričko, proč nechce svetr přes hlavu ad. - tipy co s tím (50 min.)
  • Další situace, co znáte - jídlo - aneb jíme všemi smysly, co dětem na některých jídlech může vadit a proč nechtějí širší jídelní lístek (50 min.)
  • Spánek a odpočívání - proč nemohou usnout, když jsou unavené. Proč si v noci zpívají a hrají (v tom lepším případě :)), a co může pomoci

Jde to i zábavně! Kurz jsem proložila vtipnými komiksy ze života rodiče mé oblíbené ilustrátorky Barbory Brůnové!

Jdete do toho se mnou? Odkryjeme drobnosti, které vás doposud trápily a někdy přerůstaly přes hlavu. Postupně objevíme a vytvoříme nové, užitečné návyky pro každodenní situace, které zpříjemní váš společný život.

Nechte se inspirovat a dopřejte více klidu svému dítěti i sobě!

REFERENCE

Co říkají lidé o mých kurzech?

Já jsem se do kurzu přihlásila, abych pochopila, co asi zažívá můj syn. . Čím dál jasnější mi ale bylo, že nás místo nástupu do školky čeká spousta práce. ...už chápu, proč ty stísněné prostory, nejnemožnější pozice, rád bouchá do věcí apod. Sytíme teď smysly mnohem víc a já už se nehroutím z následného úklidu, užívám si nadšení s ním. Inspirovali jsme se vašimi ukázkami a jednoznačně u nás teď vede rozbíjení skořápek, to jsme poprvé museli opakovat dokonce několikrát za den. 😁 Mezitím jsme také byli u nového pediatra, který mi vše potvrdil, Teď je ten správný čas se mu věnovat a intenzivně na tom pracovat. Budu proto kontaktovat jedno centrum, kde pracuje pohromadě více odborníků a mají tam dokonce i snoezelen. Byla by to i Vaše zásluha, to vy jste mě nasměrovala... Velmi oceňuji, že jste do kurzu zařadila i spoustu odkazů na pracoviště a doplňující dotazníky apod... přišlo mi velmi nápomocné, že uvádíte i konkrétní příklady aktivit, pomůcek apod. v daných případech, moc se mi líbily videoukázky a fotografie a také různé doprovodné materiály, odkazy atd., Taky mě zahřálo u srdce, že myslíte i na nás rodiče a dáváte nám podporu a naději, že vše má řešení. Tak Vám chci ještě jednou poděkovat... Člověk je z toho někdy vyčerpaný, když neví, co za chováním dítěte může být. Být informovaný rodič je dost velká úleva. Jak říkáte vy, není třeba se bát diagnóz, je to dobrý odrazový můstek pro to, abychom s tím mohli pracovat. Já už se na to těším, i když to asi nebude vždy procházka růžovou zahradou.
Veronika, (syn 3r)
Odnáším si mnoho poznání. Novou a užitečnou informací pro mě byl postup tréninku směrem od smyslů přes propojování mozkových hemisfér a poté až kognitivní a mentální trénink. Do praxe si odnáším, že budu i do běžné výuky zařazovat častěji krátké "mozkové refreshe". Určitě doporučuji. Děkuji
Jana HorákováZŠ Jalubí, ČR
..bolo užitočné každé jedno slovo 🙂 mala som silný AHA moment, že čo všetko používam a ako som si trénovala zmysly v detstve ... ako môžem pomôcť mojím deťom sa zlepšovať, ako aj sebe. Bonusom bola cvičenia, čo sme priamo praktizovali, že sme si ich vyskúšali a aj nás to nabudilo k ďalšiemu počúvaniu 🙂 . Bolo to opäť MEGA ako minule 🙂
Petra DobiasováSK

FÉROVĚ

Dostanete kompletní návod, jak se zbavit všeho vztekání a pláče? To rozhodně ne!

Každé dítě je individualita. Smysly a smyslové podněty hrají velmi důležitou roli v projevech jejich chování, ale ne jedinou. Videokurz vám výrazně pomůže v porozumění chování vašeho dítěte.

Naučíte se:

  • rozpoznat, kdy je pláč, vztek, křik nebo vzdor ovlivněn smyslovou přecitlivělostí a kdy dítě na vás prostě jen "zkouší" nějakou novou komunikační strategii
  • jak mu ulevit a dopřát smyslové podněty, které potřebuje v různých situacích - při jídle, oblékání, odpočinku a usínání a mnohé další ...

... ale tu hlavní práci odvedete vy. Jinak to nejde. Dám vám mnoho tipů a příkladů z praxe, jak k dítěti přistupovat a podpořit jeho zdravý vývoj. Je jen na vás, jak je využijete. 

Z vlastní zkušenosti i reakcí ostatních rodičů po mých kurzech ale vím, že je to velká úleva, protože zjistíte, že neselháváte jako rodič,  že není chyba ve vaší výchově, ale že mnohé náročné chvíle jsou prostě fyziologickou reakcí, se kterou se dá něco dělat, když jí rozumíte. 

Nejste v tom sami! Pro následné dotazy můžete využít fb skupinu. V případě většího zájmu a opakujících se dotazů vytvářím i živá ZOOM setkání.

PUSTÍME SE DO OBJEVOVÁNÍ VNÍMÁNÍ NAŠICH DĚTÍ SPOLEČNĚ?

 

nyní cena 2950,- Kč

Mozek a smysly šťastné dítě
  • při objednání jedinečná možnost zakoupit výhodně další související Video návod Jak vytvořit senzorický profil dítěte – dotazník a návody za sníženou cenu

STÁLE PŘEMÝŠLÍTE, ZDA KURZ ZAKOUPIT?

Zeptejte se, co vás zajímá:

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely vyřešení vašeho dotazu. Zásady zpracování osobních údajů